четвртак, 21. мај 2015.

Nikolina torta "Zmaj"+ recept ;)





     Prošla, 2014. godina mi je, apsolutno, bila u znaku zmaja pa je bio i red da se tako i završi...a imala sam i pravi povod za to.
Moj prvenac :) je slavio svoj 18. rođendan i narvno da smo najpre krenuli u potragu za idealnom tortom.
Posle par dana potrage smo odlučili da se ipak upustimo u avanturu i probamo sami jer nismo našli ono što nam je odgovaralo.
Kad je Nikola odlučio šta želi sela sam sa svoje dve drugarice i počeo je brainstorming.
Moram vam priznati da nisam sigurna da bih se upustila u tako veliki poduhvat da njih dve nisu bile tu da pomognu i  kažu "ma možemo mi to" :)
Ne moram da vam napomenem da smo apsolutno sve tri amateri u ovome i da nam je ovo bilo vatreno kršetenje.
Ups....Već ih  obe čujem kako viču...Ko je bre amater!!! Ok, jesmo mi dobre domaćice i kuvarice,
nismo baš totalni amateri  :) ali nije mala stvar napraviti tortu za 100 ljudi a da uz to bude i dovoljno velika i ukusna i lepa.

Pala je podela poslova..
Jelena je bila zadužena za spremanje fondana i idejnu podršku a Suzana za najslađi deo posla, samu tortu. Naravno, moj posao je bio da napravim zmaja :)

Kako sam već pisala u postu Dragon bottle , za izradu velike figure, potrebna vam je najpre armatura.
Imam samo par sličica delimično pokrivenog zmaja ali dovoljno da vidite  kako je zmaj izgledao na početku.


Konstrukcija od žice i molerske trake, folija  pa fondan odozgo.

Koristila sam neki fondan koji sam našla u prodavnici  (jer nisam stigla da nabavim bolji) i pokajala sam se. Izuzetno je bio loš za rad.
Da bi zmaj izgledao što "prirodnije" trebalo je napraviti puno detalja a ovaj fondan nikako nije hteo da se povinuje mojoj volji :)  Zato, ako rešite da se upustite u avanturu sa fondanom nađite neki kvalitetan i poštedite sebe muka.
Ja sam već rešila da ću sledeći ukras koji budem pravila, praviti od gline...Što da ne, ostaće nam za uspomenu :)
U početku smo htele da torta ima par spratova ali smo se predomislile i napravile jednu dugačku..tj, spojile smo tri torte a četvrtu smo stavile odozgo i od nje napravile zamak na kome će stajati zmaj.
Sve patišpanje i kremove  smo, verovali ili ne, napravile za oko 3 sata ali je sve ostalo trajalo još 12 i više sati.

Poređane torte smo prekrili domaćim fondanom koji je Jelena pravila po Minjinom receptu.
Možete ga naći OVDE
Hvala Minja!
Prekrile smo tortu plavim fondanom i dodali talase. Posle mojih bezuspešnih eksperimenata da obojim fondan kako bih dobila nešto što liči na kamen, Jelena je uzela stvar u svoje ruke i smućkala dobitnu kombinaciju


...i naravno, morala je i dodatno da me namuči ...
Torta, kaže Jelena, mora da ima neku priču...šta taj zmaj sam radi na kuli, fali mu tu nešto...možda još neka zverka !? :) I naravno, u dva sata noću, pred sam rođendan, morala sam da pravim i ovu veliku zmiju...jer stvarno, torta i  treba da priča neku priču :)


Na kraju dođoh i do dela gde ću vam otkriti koju smo tortu pravili :)
Suzana je smislila koji  ćemo patišpanj i kakav krem a evo recepta pa probajte, nećete se pokajati, preukusna je! 

Nikolina torta

Kora: x 3
7 belanaca
11 kašika šećera
7 kašika mlevenog Plazma keksa
1 kašika brašna

Umutite belanca sa šećerom i dodate jednu po jednu kašiku  keksa a zatim i  jednu kašiku brašna, Sve to uz lagano mešanje. Sipajte u pleh koji ste prethodno obložili papirom za pečenje i pecite 10- 15 minuta na 230 stepeni...ili...dok ne bude gotov :)... sve zavisi od vaše rerne. 

Fil.
21 žumanac + 5kašika šećera
10 kašika šećera
3 pudinga od vanile
2 kašike gustina
1 litar mleka

1 margarin
250 gr.šećera u prahu

i još...
500 ml. slatke pavlake
300 gr. mlevenih oraha
100 gr. karamel bombona
200 ml. mleka
100 gr.bele čokolade 
100 gr. crne čokolade
Euro krem

Fil pripremate tako što najpre mikserom umutite žumanac sa 5 kašika šećera a onda u tu smesu dodate i puding i gustin.
Litar mleka kuvajte sa 10 kašika šećera a kad provri dodajte pripremljenu smesu od žumanaca.
Kuvajte dok se ne zgusne. Kad se fil ohladi dodajte mu prethodno umućen margarin sa šećerom u prahu.
Podelite gotov fil na tri dela.
U prvi deo ćete dodati karamel sa orasima.
U 200 ml. mleka dodajte 100 gr. karamela i rastopite ih.
Time prelite orahe a kad se ohlade dodajte ih u prvi deo fila.
Prelivajte orahe sa po malo mleka, možda vam 200 ml. bude previše...ne mogu da se setim tačne količine  ;)

U drugi deo fila dodajte 100 grama bele čokolade i 2 kašike belog eurokrema
U treći dodajte 100 grama crne čokolade i 2 kašike crnog eurokrema.
Koristite mlečne čokolade a količinu i čokolade i eurokrema sami odredite, ne morate se striktno držati recepta.
Umutite slatku pavlaku.

Ređajte:
kora, fil sa orasima, pavlaka, 
kora, beli fil, pavlaka
kora, crni fil, pavlaka.
Ako stavljate preko torte fondan onda poslednju koru ne možete mazati filom, odnosno možete namazati sa vrlo malo fila , tek toliko da vam se fondan lepo zalepi.

Vi uživajte a ja se, još jednom, zahvaljujem mojim drugaricama na podršci i pomoći 










1 коментар:

  1. Ajme draga, ovo je fenomenalno. Od ideje do izvedbe. Svaka cast, napravile ste fenomenalan posao. I cestitke tvom sinu..:)
    Lp, Martina

    ОдговориИзбриши