четвртак, 28. фебруар 2013.

Hairpin Lace


     Hairpin Lace je još jedna  tehnika pravljenja čipke koja je bila je popularna u Viktorijansko doba.
 Da biste mogli da uradite nešto ovom tehnikom potreban vam je hairpin lace loom. To je neka vrsta razboja koja se sastoji od dve metalne šipke koje su na vrhu i dnu međusobno povezane šipkama koje mogu da se skidaju. Kada se ova tehnika pojavila za izradu čipke koristila se ukosnica koja je bila metalna i u obliku slova U. Odatle i potiče naziv hairpin-ukosnica. Danas se ovi razboji prave u različitim oblicima ali se sa svima postiže isti rezultat.
  Pored ovog razboja i vunice (konca) potrebna vam je i heklica. Naravno, potrebno je da znate bar osnovne bodove u heklanju.
Obično se od ove čipke prave šalovi, kape, prekrivači i sl. Ni ja nisam odolela i morala sam da probam čim sam videla kakvi rezultati mogu da se postignu. Jedini problem je bio taj što nisam imala hairpin lace loom. 
Ispostavilo se da je lakše  da pronađem delove i sama napravim razboj nego da isti naručujem iz inostranstva.
Da bi ste i vi sami napravili ovu "spravu" :) potrebno vam je :


Dve drvene letvice dužine oko 20 cm
Dve metalne šipke dužine oko 30cm
par gumica kojima ćete pričvrstiti  metalne šipke za letvice

Veličine ne moraju da budu iste kao kod mene ali je bitno da na letvicama imate dovoljno prostora da izbušite rupe na određenoj razdaljini. Pošto su jedini tutorijali za ovu tehniku na engleskom nije bilo razloga da razdaljinu rupa merim u centimetrima pa sam koristila inče.
Kroz letvice izbušite sedam rupa a između svake rupe ostavite razmak od 1 inče tj.2.50 cm.
Kroz te rupe ćete provući metalne šipke a razdaljina između šipki zavisiće od tutorijala koji pratite.
Ja sam  koristila stari ofinger koji sam isekla na određenu dužinu a vi možete koristiti i igle za pletenje ili bilo šta drugo što vam je pri ruci. Jedna napomena ... Ove šipke su savitljive ( i pleteće igle isto) više nego što treba pa se savijaju ako zategnete konac. Zato bi bilo dobro da nađete neku čvrstu šipku ili da malo više vodite računa dok radite.
Slike nemam iz nekoliko tehničkih razloga (malera :) ) ali videćete na linku dole kako izgleda originalna sprava pa će vam, ovo što sam gore pisala, biti jasno.

.........a evo kako izgleda gotov šal !



http://www.stitchdiva.com/tutorials/hairpin-lace




Нема коментара:

Постави коментар